Sunday, December 9, 2012

Kampung

Assalamualaikum

Dikala sedang aku menaip bait bait indah ini, ewah indah KE? Jiwang sihh aku,ni semua gara gara tabiat membaca novel 24/7 hahaha.Okay okay sambung balik, dikala aku menaip beberapa patah perkataan Iqah masih lagi nyenyak dibuai mimpi indah.Haa padan muka siapa suruh tidur lambat semalam.Setelah berminggu minggu tak sentuh laptop akhirnya ambik kau sampai 2 3 entry satu hari ini.Ini juga disebabkan sisa sisa kumbahan yang terkumpul di dalam saraf  otak dan akan menyebabkan bertimbun timbun idea terkeluar (apa aku merepek ni) Tujuan aku menaip sekarang ni,untuk mengisi masa lapang tapi aku nak cerita sikit.Cerita APA? Hmm aku nak cerita aktiviti apa yang aku dan Iqah buat bila duduk kampung sampai 3 minggu ni.

1.Membaca novel

 

Haa FYI yang sebelah kanan tu aku baca k tapi tak bermaksud aku tak tolong opah dekat kampung.Iqah memang sengaja buat cerita, dia buat cerita pun sebab she's quite jealous bila aku dapat baca lagi banyak daripada dia. p/s : Iqah tumpang minta gambar ye :p

2.Mengait rambutan/melahap rambutan

Maaflah ye this part we have no pictures to show.Ikutkan hati nak je aku ambik gambar kat googles,tapi mengenangkan itu hak milik blogger-blogger yang lain aku malas lah nak ambik.Sebenarnya kitaorang mana ada mengait hahaha.Kitaorang terus tebang je dahan pokok rambutan tu,manakala sesi melahap pula adik adik aku yang makan bila dah siap dihidang dalam peti ais -.- (geram pulak aku,mentang mentang sejuk)


Ini sekadar gambar hiasan je,kalau nak makan rambutan kampung meh ler datang kampung aku.Banyak lagi rambutan sebab ada 2 3 pokok,Banyak KAN??

3.Meniaga secara kecil kecilan

Disebabkan aku mempunyai minat dalam business (ceh) aku bercadang dengan Iqah nak buat kuih pastu jual dekat kedai.Memandang kan opah aku ada teman rapat kat kg ni yang jual sarapan pagi dekat kg,maka aku tumpang kan lah kuih aku dekat situ.Alhamdulillah selama seminggu dapat jugak lah duit poket untuk aku simpan buat belanja aku sendiri hehehe.Nak tahu aku jual apa? Aku jual sardine roll n sausage roll,mula mula tu macam ada yang tak laku,tapi lama lama Alhamdulillah semuanya laku.dan jangan lupa doakan kami supaya result kami keluar dengan cemerlangnya (tetibe) Amin.


Thank you for reading our entry !

4 comments :