Tuesday, December 31, 2013

Zoo Negara

Assalamualaikum

Selama 16 tahun aku duduk dekat Malaysia aku pernah pergi zoo negara sebanyak berapa kali tah tak ingat tapi tahun lepas pun ada pergi jugak dengan rombongan kelab dekat sekolah so tahun ni pergi dengan family pulak menghabiskan sisa sisa cuti sekolah yang masih ada. Since jarak rumah dengan zoo takdelah jauh sangat kitaorang pukul 11 baru gerak, dalam 15 ke 20 minit jugak la nak sampai ke zoo tu. So enjoy the photos!!


Sebelum pergi zoo gigih download map zoo dekat tab, dengar citer map ni kena bayar betul ke? That's the reason why aku download so macam senang sikit. 


This is the entrance fee, for me la kan the entrance fee for adult macam quite expensive melainkan kalau dia upgrade sikit zoo ni mesti dah cun dengan harga dia.


Masuk masuk je nampak kwangsoo dari jauh tapi dia pandang sana sedih i uolls.



Gajah ni comel ok rasa macam nak hug dia je tapi kang tak pasal pasal aku penyek pastu masuk paper KOSMO!!! Ok terus tak jadi nak hug bila mengenangkan nanti kena penyek.


Sorry lah uolls camera i ni camera digital nikon yang cikai je bila zoom takde lah cantik sangat (tengah kumpul duit nak beli camera sobs sobs)


Sebenarnya pergi zoo nak bawak budak ni since umur dia pun nak masuk dua tahun. 






Masa aku sampai dekat harimau ni diorang sempat lagi bergurau senda dalam air berebut kayu la,
konon sweet ah tu :p




Aku kalau sampai dekat buaya je mesti pikir pelik pelik takut kalau ada budak jatuh pastu kena ngap la
macam macam la aku pikir...


Lepas dah penat jalan jalan rehat kat sini sambil tunggu show pukul 3. Actually show dekat zoo ni ada dua kali satu lagi pukul 11. Show dia dalam 30 minit jugak la, takdelah boring sangat bagi aku so-so je.



Setakat ni jela entry pasal zoo negara dah tak tahu nak taip apa...


Well sebenarnya gambar ni takde kena mengena langsung dengan entry ni, this picture was taken in singapore. So wait for another entry about singapore!

Thanks for reading our entry ^^






No comments :

Post a Comment